sâmbătă, 10 mai 2014

GRAI ROMANESC IN TARA ROMANEASCA



Vin din tara
Soarelui rasare!
Cu sufletul  balada romaneasca,
Cu bratele muncite pentru glie.


Vin din luna ce dispare din rosul
Sangeriu Eclipsa,
Din ziua florilor ,,Floriilor”
Sa-ti reamintesc romane,
Ce poate ai uitat de griji:


Ca te-ai nascut
In tara Romaneasca,
Cu grai vorbit ce-i limba ta de o viata!
Grai Romanesc.


Din mosi stramosi lasat
Ca mostenire pentru noi.
Dansez printre cuvinte,
Cu pana pensula ce o am.


Coborata din ,,Turnul Tacerii”
Sa-ti spun de unde vii…
Si incotro te-ndrepti straine…
Cu chip cioplit
Din praf de stele si din soare.


Ce am coborat  din jocul cosmic
Obositi,desculti si insetati de drum,
Pe plaiul mioritic dintre munti si sesuri,
Vorbind Grai Romanesc.


Ce-i mostenit din Daci si din Romani!
Nascuti pe un ,,colt de plai,pe-o gura de rai”.
Avand profesori codrul si haiducii,
Pe Horia Closca si Crisan.


Pe Eminescu , Brancusi si Grigorescu,
Ce ne-au deschis cararea catre stele!
Dar suntem picaturi de jertfa in lumina,
Cazuti pe-o tabla de sah ce se joaca.


Intr-o tara  bogata de balada,
Cu fii plecati peste hotare,
Ca sa munceasca pentru o paine
Pentru altii.

Dar vor veni la hora-n satul meu,
Din patru zari adusi de dor de mama,
De frumusetea ierbii de acasa…
De dorul ciocarliei care canta.


De sursurul izvorului de munte,
Ce te chema,
De glasul sangelui de neam robit
Si totusi liber in asta tara!


Te chem iubire intre oameni pe pamant!
Te chem lumina intre suflete pierdute,
Ce au uitat ca nu au sapte vieti,
Te chem Isuse !
Hai in casa mea!


Ce-i Romania…Tara Mea de vise!
Cu Graiul sau Iubire al sau nume,
Cu limba mea vorbita romaneasca!
Te chem…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu